Translate


Witam serdecznie wszystkich miłośników żeglarstwa, oraz pasjonatów jachtów żaglowych.
Jeśli już tu trafiliście to prawdopodobnie macie podobne zainteresowania do moich, czyli żeglowanie, a jak żeglowanie to i wszystko co z tym związane.
Ale jeśli jesteś tu przypadkiem i czytasz to nadal , to może też Ci się spodoba :)

6 lutego 2008

Elan Impression 434



Kolejnym jachtem który w Dusseldorfie przypadł mi do gustu i wydaje się, że byłby idealnym jachtem do moich planów :) jest Elan Impression 434 , produkowany w Słowenii. Jacht w wersji zabudowy z kabiną armatorską na rufie i wyposażeniu jakim widziałem na targach kosztuje 200tyś euro. Zwiedzając targi ciężko było znaleźć jednostkę zbliżonej wielkości (43 stopy-13m) , o podobnym komforcie przebywania pod pokładem za tą cenę. Przeważnie ceny zbliżonych jachtów dochodziły pod 300tyś euro, wyjątkiem były Dyfour 425, i Sun Odyssey 42 Ds jachty podobnej klasy za podobne pieniadze. Były jeszcze jachty takie jak Oceanis 43, Cyclades 434 ze stoczni Beneteau, których cena również była zbliżona do Elana Impression 434 , ale sposób wykończenia i rozmieszczenia pomieszczeń pod pokładem nie sprawiły takiego wrażenia jak u Elana, rozkład pod pokładem ,bardziej był nastawiony na czarter jednostki, a nie na wielomiesięczne przebywanie na jachcie w wygodnych i komfortowych warunkach, ale to tylko moja ocena :) jachty te i tak piękne i są super. To co bardzo mi się podobało pod pokładem, to zabudowa części dziobowej - dwie kajuty z łazienką.
Są tam umiejscowione dwie kabiny, jedna z pojedynczymi kojami ułożonymi piętrowoi druga z normalnym szerokim łożem. W kabinach tych komfortowo może przebywać cztery osoby, które w każdej chwili można przyjąć na pokład i maja one wtedy swoją wydzieloną część jachtu z własną łazienką.

Środkowa część jachtu to przestronna messa w której przedniej części jest szeroki składany stół i wygodne umiejscowione po obu burtach kanapy, na których można sobie nawet wygodnie poleżeć
część tylna to wydzielona kuchnia
i stanowisko nawigacyjne dalej jest już część rufowa, która bardzo mi się spodobała. Mamy tam bardzo wygodną kabinę armatorską z dużym łóżkiem i własną dużą łazienką
łazienka jest z własną kabiną prysznicową osłoniętą szklanymi drzwiami co jest dużą zaletą na jachtach około 12m długości.

Kolejnym plusem jest bardzo dobry dostęp do silnika, można bez problemu podejść z dwóch stron - od mesy zdejmując schody i z kabiny rufowej odchylając specjalnie wygłuszone drzwi. Poniżej widok na silnik od kabiny armatorskiej.

Jacht Elan Impression 434 produkowany jest także w wersji z dwiema kabinami rufowymi , która bardziej nada sie do czarterów.

Jacht ma 13m długości, linia wodna -11,45m , szerokość 4,18m ,zanurzenie 1,9m, klasa A

Jeszcze większe wrażenie odniosłem oglądając stojący obok większy model który juz tutaj opisywałem Elan Impression 514

Klikając poniżej więcej zdjęć Elana 434
Elan Impression 434




Lista najciekawszych stron związanych z morzem.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Zastanawiam się nad kojami w tym i w wielu innych jachtach, czemu nie mają żadnego zabezpieczenia przed wypadnięciem osoby śpiącej podczas mocnych przechyłów łodzi. W przypadku tego jachtu, gdy płynołby bajdewindem lewego halsu przy wietrze o sile 5-6 stopni w skali B. to osoba śpiąca u góry w piętrowej koi, miałaby problem z utrzymaniem się na niej. W dolnej części koi przypuszczam, że też.

kris-yachting pisze...

Bo to jest tak że ,każdą jednostkę zaraz po zakupie trzeba sobie doposażyć w różne udogodnienia np w takie zabezpieczające siatki które uchronią przed wypadnięciem z koi. Jachty są produkowane głównie jako golasy , następnie armator robi sobie listę dodatkowego wyposażenia i albo zleca doposażenie na etapie produkcji , albo po zakupie montuje wszystko co chce mieć na pokładzie we własnym zakresie. Ja osobiście wybrałbym drugi wariant :)

Anonimowy pisze...

dlaczego nie ma do Ciebie kontaktu na stronie ?
napisz do mnie
m.michal@neostrada.pl